2010/02/11

Många paket på en gång


Av någon lustig anledning så fyller nästan alla i min familj år under samma tidpunkt. Mamma fyller år den 20 mars, pappa den 18 mars, min bror den 22 mars och jag själv fyller år den 26 mars. Ganska läskigt när man tänker efter.

När jag var liten brukade vi alla ha separata kalas, särskilt för min bror och mig. Just eftersom vi båda skulle få varsin dag utan att den andra skulle känna sig utanför eller ensam.
Men det enda problemet var att det blev så mycket kostnader på en och samma gång. 

Alla i familjen skulle ju födelsedagspresenter och därför så brukade vi alltid spara in pengar inför mars månad. För pappa kunde önska sig en Super 8 till DVD, min mamma en ny köksmaskin, min bror ett nytt dataspel och jag själv massa dyra kläder.

Så ni kan tänka er att denna månad gjorde oss fattiga några månader framöver. Men trots detta, så är det faktiskt ganska mysigt att fylla år nära inpå varandra. 

No comments: